تفاوت فیلتر روغن شاهین و تیبا بیشتر به طراحی، ابعاد، ورودیها (سوراخها)، فشار مورد نیاز و ظرفیت عبور روغن مربوط میشود تا تفاوت بنیادی در جنس. در ادامه نقاط مشترک و تفاوتهای احتمالی با ذکر مستندات را بررسی میکنم:
نکات مشترک
• هر دو فیلتر روغن وظیفهی پالایش روغن موتور از ذرات معلق، فلزات ریز و ناخالصیها را دارند
• ممکن است در بازار، فیلتر روغن تیبا و فیلتر روغن پراید یک نوع باشند؛ برخی منابع میگویند فیلتر روغن تیبا همان فیلتر روغن پراید است و تفاوت خاصی ندارد.
• در سایت فیلترمارکت، فیلتر روغن “شاهین | تیبا | ساینا | ریو | پراید” به عنوان “مناسب برای” چند خودرو معرفی شده است، که نشان میدهد آنها برای تطبیق چند خودرو طراحی شده است.
تفاوتهای فنی احتمالی
1. تعداد سوراخ ورودی (سوراخهای اطراف فیلتر روغن)
o یکی از تفاوتهای بیانشده برای فیلتر روغن شاهین این است که هشت سوراخ دارد که توان عبور روغن بالاتری نسبت به فیلترهای شش سوراخ دارد
o در فیلترهایی با سوراخ بیشتر، مقاومت جریان روغن کمتر است که برای موتوری با نیاز به جریان روغن بیشتر ممکن است مفید باشد.
2. فشار طراحی داخلی
o چون موتور شاهین ممکن است شرایط خاص فشار روغن داشته باشد (به گفته برخی منابع)، فیلتر روغن آن باید بتواند فشار بیشتری را تحمل کند و جریان را به اندازه کافی تأمین کند.
o اگر از فیلتر تیبا یا پراید برای شاهین استفاده شود، ممکن است فشار کافی در بعضی شرایط تأمین نشود.
3. سازگاری با طراحی موتور و محل نصب
o ابعاد، قطر، طول و نوع رزوه فیلتر ممکن است متفاوت باشد و فیلتر شاهین ممکن است دارای طراحی ویژهای متناسب با فضای موتور شاهین باشد.
o بعضی فروشگاهها وقتی فیلتر شاهین موجود نیست، فیلتر ریو، تیبا یا پراید را پیشنهاد میدهند، اما تأکید میکنند که این جایگزینی ممکن است از نظر عملکرد ایدهآل نباشد
فیلتر روغن فلزی (پیچی) با رنگ مشکی دارای کیفیت استاندارد است.
عکاسی، کنترل کیفیت و سلامت محصول در فیلترمارکت انجام شده است.
توضیحات بیشتر
شما هم میتوانید در مورد این کالا نظر بدهید.
اگر این محصول را قبلا از فیلترمارکت خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار محصول ثبت خواهد شد. نظرات شما بهترین راهنمای خرید دیگران است، پس نظرات و تجربه خود را با اشاره به نکات کلیدی ثبت کنید.
افزودن دیدگاه جدیدهیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.